Ponúkli Darktimes na novinke všetko, čo by mali? (recenzia)

Od debutu Triumph Ov Chaos prešli už štyri roky a preto som sa veľmi potešil, keď sa mi dostal do rúk druhý štúdiový počin blackmetalovej formácie DARKTIMES z Liptovského Mikuláša. Utter Coldness vyšiel koncom minulého roka a ako už názov napovedá, opäť sa môžete tešiť na nekonečnu temnotu a chlad rozlievajúce sa naprieč desiatkou nových skladieb.

Ako to už u podobných albumov býva dobrým zvykom, aj tento otvára atmosférické intro, ktoré nesie názov Umbra Ignis a v podobnom duchu sa nesie aj inštrumentálne intermezzo Entropia. Tu ale pri čisto nástrojových kúskoch nekončíme. Album totiž uzatvára tiež inštrumentálna skladba Noci večnej chlad, tentoraz už ale s dlhšou minutážou a širším nástrojovým obsadením. Všetko ostatné, čo očakávate od kvalitnej blackmetalovej nahrávky, vám už ponúkne zvyšných sedem piesní.

A tým všetkým myslím skutočne všetko. Pokiaľ máte radi v black metale guľometné bicie a disharmonické prvky dotvárajúce temnú atmosféru, poteší vás Ethereal Plague, Omnipresent Coldness Anthem či Where Darkness Resides, kde navyše nájdete najlepšie gitarové riffy z celej dosky.

Správnu atmosféru a napätie do svojej muziky vedia Darktimes vložiť aj mnohými inými spôsobmi. Ad Infernum znie napriek miernejšiemu úvodu veľmi surovo a jej zvuk vzbudzuje v človeku silné napätie. Nemenej surovú, priam až bojovú atmosféru nastolí vo Waters Of Infinite Horizons predovšetkým pochodový rytmus v úvode.

Ak si ale potrpíte aj na trochu melodickejšie a harmonicky prívetivejšie časti aj v rámci black metalu, ani tu Darktimes nesklamú. Vydarený riff a kvílivé gitary na spôsob Rotting Christ či podmanivá sólová gitara v závere na vás čakajú v skladbe Awakening – Towards The Perpetual Eclipse a v Black Flame Prophet odporúčam širokú inštrumentálnu časť a gitarovú tému, ktorá nastupuje ihneď po nej.

Každou zo siedmych nie čisto inštrumentálnych piesní vás prevedie surový scream a growl, ktorý dokonale zapadá do celkového zvuku albumu. Navyše spevákovi veľmi pekne rozumieť spievaný text, na čo si u podobných kapiel celkom potrpím.

Kapela nenechala nič na náhodu a aj v tomto ohľade svoj album vyšperkovala. Ešte naliehavejšiu a surovejšiu atmosféru v Omnipresent Coldness Anthem docielili kombináciou growlu a screamu a napätie a chlad do tej istej skladby vniesli chorálovým vokálom položeným za scream. Waters Of Infinite Horizons ozvláštnili hovoreným slovom, ktoré temnotu vlastnú kapele Darktimes dofarbuje ďalším odtieňom čiernej.

S čistým svedomím môžeme prehlásiť, že Darktimes svojou novinkou Utter Coldness určite potešia všetky čierne srdcia aj rozmaznané uši. Ich album nesie všetky znaky kvalitnej blackmetalovej dosky. Pri počúvaní tohto albumu sa v človeku streda napätie a pocit rozlievajúceho sa chladu. Zvukovú stránku navyše doplnili páni aj adekvátnym vizuálom v podobe matného čierneho digipacku, od ktorého nebudete vedieť odtrhnúť oči.