Naplnil Thomas Libero albumom zamýšľaný účel? (recenzia)

Koncom roka 2021 vydal pod štítkom Libero Corp. prostredníctvom streamovacích služieb svoj nový album aj taliansky rockový spevák THOMAS LIBERO. Album s názovom Songs From The Lockdown II Live je pokračovaním jeho projektu a ako sa dá predpokladať už z názvu, obsahuje koncertné nahrávky. Ale nenájdete tam iba tie.

„Projekt The Songs From The Lockdown je mojou reakciou na divnú dobu, v ktorej žijeme. Dáva mi šancu prezentovať také stránky mojej muziky, ktoré som nikdy predtým nikomu neukázal,“ vysvetľuje Thomas. „V prvej kapitole som chcel predstaviť publiku moje korene. V tejto druhej som dal dokopy akustické verzie mojich skladieb a nejaké covery pomiešané s koncertnými nahrávkami z mojich koncertov v Taliansku a Španielsku, aby som opäť v ľuďoch navodil koncertnú atmosféru.“

Na albume nájdete osem skladieb. Prvé štyri z nich pochádzajú z Thomasových živých vystúpení. Tri boli odohrané na španielskom ostrove Menorka a jedna v talianskych Benátkach. A Letter To Me a I Will Go On sú akustické verzie Thomasových starších skladieb. Skladby boli pretvorené do veľmi priamočiarych akustických verzií, kde sa spevák sám sprevádza iba gitarou. Niektoré z nich sú odeté do vyslovene baladického šatu, iné sú o čosi rytmickejšie. Teda aspoň v rámci možností.

To isté platí aj o ďalších živých nahrávkach, ktoré ale vznikli v štúdiu The Central Recording Studios v talianskej Crevade. Tam v akustických verziách zazneli I Want You Back Tonight a aj pieseň v rodnej taliančine Nella Notte, ktorá v originálnej verzii bodovala aj v talianskych hudobných rebríčkoch. K týmto dvom skladbám Thomas ešte pridal dve cover verzie – malé klišé v podobe Hallelujah a aj svoju akustickú verziu piesne Through Glass od Stone Sour. Čo si však budeme hovoriť – originál je originál.

Songs From The Lockdown II je album s peknou myšlienkou navodiť medzi ľuďmi opäť trochu koncertnej atmosféry. Jemné akustické verzie korešpondujú s tempom života, ktoré sa značne spomalilo. Nie som si však istý, či práve toto je to, čo svet v takejto dobe potrebuje. Miesto pridávania melanchólie do depresívnych dní by mal umelec človeka azda radšej nakopnúť poriadnym rock n’ rollom. Na druhej strane sa Thomasovi Liberovi nedá odoprieť, že je skvelý hudobník a fenomenálny spevák s veľmi peknou farbou hlasu. Jeho bohaté skúsenosti na pódiách po svete, a to aj po boku väčších rockových mien, sa určite zúročujú aj v týchto nahrávkach.