Dotiahli sa Coldblooded druhým albumom na svoj debut aj so slovenskými piesňami? (recenzia)

Partiu COLDBLOODED z Bánoviec nad Bebravou som začal vnímať pred pár rokmi vďaka ich debutu Noise In Your Head z roku 2015, ktorý bol vydaný pod štítkom Metal Age. Tento album ma zaujal, ale priznám sa, že viac som sa kapele nevenoval. Keď na mňa internet vypľul prednedávnom informáciu o ich druhej štúdiovej doske, bol som celkom šokovaný. Druhý album Kto som?! už kapela vydala svojpomocne. Stalo sa tak ešte v novembri 2018, ale domácu tvorbu si treba pripomínať a domácu scénu treba objavovať.

Upútal ma už fakt, že názov albumu je v slovenčine. Na debute bola v materinskom jazyku totiž iba jedna skladba. V tomto prípade sa garde trochu obrátilo, no nie až v takej miere. Z desiatich skladieb na albume nájdete v angličtine štyri: Self-defense, This Is Not Your Daydream, King Without The CrownXY. Musím povedať, že cudzí jazyk obom z dvojice spevákov, Ladislavovi Hunkovi aj Marekovi Starostovi, sedí predsa len o čosi viac. Navyše tieto piesne pôsobia zvukovo akosi hutnejšie než tie ostatné a zaujmú poslucháča aj vydarenými inštrumentálnymi časťami. V Self-defenseXY sa dokonca mihne aj náznak melodického spevu.

coldblooded

Ako správne dedukujete, zvyšných šesť skladieb kapela naspievala v slovenčine. Polovica z nich vyniká o čosi viac. Titulná Kto som? ponúka rytmicky výraznú basovú linku a  pútavý riff. Navyše sa v nej speváci dopĺňajú asi najlepšie. Posledný kat je oproti ostatným o poznanie surovejšia a inštrumentálnymi časťami upúta aj úvodná 150 temných duší.

Ostatné tri Máš na výber, SvedomiePrečo? zaujmú skôr textami ako hudobným materiálom. Ako to už u hardcoreových kapiel býva, vždy sa na albume nájdu skladby, ktoré hudobne evokujú tvrdší punk, ale v textoch nesú určité posolstvo. Odkaz, protest, vyjadrenie postoja. Neberú si servítku pred ústa. Máš na výber by sa dala označiť priam za hymnu hardcoreistov.

Kapela Coldblooded na albume Kto som?! opäť ponúka svojim fanúšikom poriadnu dávku hardcoreu s prvkami thrashu či grooveu. Hutnejší zvuk lezie, nevedno prečo, zo skladieb s anglickými textami. Isté ale je, že textovo kapele angličtina sedí oveľa viac. Ponúknuť majú čo aj tie v slovenčine, väčšine fanúšikov hardcoreu pravdepodobne predovšetkým po textovej stránke. Napokon musím ale konštatovať, že ma o čosi viac páni predsa len presvedčili svojím debutom.