Prevažuje u Cycles Of Revocation kvantita alebo kvalita? (recenzia)

Česká metalová formácia CYCLES OF REVOCATION vydala svoje debutové EP Songs Of Vomiting Mind síce ešte minulý rok, no v júni 2020 sme sa dočkali aj fyzickej podoby ich počinu, ktorá vyšla nezávisle rovnako ako digitálna verzia. A to je pádny dôvod pripomenúť si tento minialbum aj recenziou z našej redakcie.

Songs Of Vomiting Mind obsahuje šesť skladieb a trvá necelú polhodinu. No i za takýto relatívne krátky čas má poslucháčovi čo ponúknuť. Toto EP je prekvapením už od prvej skladby Human End. Bol som počas jej krátkeho, bližšie neidentifikovateľného a značne nezrozumiteľného úvodu trochu skeptický, no nástup riffu s konkrétnym zvukom mi vyrazil dych. Počas celej skladby som si uvedomoval, aký úžasne vyrovnaný zvuk kapela dosiahla. Tupý, dunivý zvuk prechodov mi u bicích síce trochu rezal uši, ale inak v tomto smere kapele ozaj nemám čo vytknúť.

Keďže na výborný zvuk som si rýchlo zvykol, v ďalších skladbách som sa sústredil aj na iné veci. V druhej War to bol napríklad vydarený riff, ktorý na chvíľočku pokazili bicie búšiace v pravidelnom rytme. No, našťastie, aj tie rýchlo nasadili pútavejší rytmus. Navyše v tejto piesni asi najkrajšie kapela definuje svoj štýl. Rôznorodé thrashové riffy a melodickejšie gitarové vyhrávky šikovne dopĺňa surový deathmetalový vokál.

Dravé, hutné no zároveň melodické riffy, podporené vydarenými bicími a pútavé harmónie nájdete aj v piesňach Night MurderDeath Is Waiting. V druhej menovanej by som vypichol aspoň príjemnú gitaru sprevádzajúcu growl a tiež sólo, no viac sa budeme venovať Night Murder.

Zaujal ma tu veľmi nečakaný prechod do akustickej časti, kde poslucháča prekvapia priam virtuózne gitarové party. Tvrdší metalový materiál sa, samozrejme, vráti. A to rovnako nečakane ako odišiel. Kapele sa ale podarilo tieto zmeny zasadiť do skladby tak obozretne, že poslucháča vôbec pri počúvaní nevyrušia a neskazia celkový dojem z piesne.

Asi najtvrdšou skladbou z celého albumu je Animal. Razantný nástup naznačuje jej dravý charakter a krátky sólový prechod plechovej basy ho ešte podčiarkne. Úplným oxymoronom k tejto skladbe je Outro celého albumu. Už pri pohľade na toto slovo som v kútiku duše dúfal, že sa s ním vrátia gitary znejúce v Night Murder. Dúfal som v príjemný zvuk a skvelý hudobný materiál podaný poslucháčovi prostredníctvom akustických gitár. A kapela ma nesklamala.

Songs Of Vomiting Mind je EP, ktoré dokazuje, že kapela Cycles Of Revocation si zakladá viac na kvalite než na kvantite. Ponúka mnoho hudby v krátkom čase. Skladby sú totiž vycibrené po všetkých stránkach. Tým sa nemyslí len rytmická zložka, harmónia, melódia či aranžmány. Myslím tým všetky detaily od rozličných zmien, zvratov a vyhrávok až po rôzne efekty, ako napríklad hranie sa so stereom. Je počuť, že kapela si veľmi dala na zvuku albumu záležať pred nahrávaním, počas neho aj po ňom. A to treba oceniť. Takýto vydarený debut sa totiž len tak nevidí.