Očarí vás pestrosť v réžii Craggy Collyde? (recenzia)

Duo tvoriace kapelu sa často nevidí. Duo tvoriace rockovú kapelu je na scéne azda ešte zriedkavejšie. Ale keď toto duo tvorí britsko-slovenská spolupráca, je to doslova endemit. Takáto formácia naozaj existuje a volá sa CRAGGY COLLYDE. Ich šesťskladbové EP Wrapped Up In Ribbons vyšlo digitálne 30. marca 2020 a následne 29. mája aj na desaťpalcovom vinyle.

Minialbum otvárajú dve svieže rock n‘ rollové piesne Dead Refrain a Roll Me, ktoré sú na dôvažok reznuté správnou dávkou grungeovej špiny. Veľmi sa mi páči, ako tieto skladby vyžarujú mladistvú energiu, no zároveň ctia ducha otcov rock n‘ rollu svojou čistokrvnou dravosťou či v prípade druhej menovanej skladby dokonca tanečnosťou.

Craggy-Collyde_band

Ostatné piesne sa už na tieto dve neponášajú vlastne v ničom. Už pri tretej Don’t Put Me Down vás prekvapí rapídna zmena zvuku. Miernejšie tempo kontrastuje s hutnejším zvukom gitary. Refrén ale aj tu zostáva prinajmenšom rovnako chytľavý.

V miernejšom tempe sa nesú aj zvyšné tri piesne. No v každej z nich vás upúta čosi iné. Sympatickú nonšalantnosť Better Than A Lie ešte ozvláštnia vokály a vydarené gitarové sólo, titulná Wrapped Up In Ribbons nad ostatné vyčnieva akustickými gitarami a veselým, hravým klavírom. Čerešničkou na torte bola ale záverečná In The Shade Of The Wild Oak Tree.

Už podľa názvu som čakal poriadnu dávku sentimentu. A dočkal som sa. Ponurý rozklad a baladický prejav predčili moje očakávania a keď sa v polovici skladby pridali bicie, neubránil som sa husej koži. Nenadarmo sa hovorí to najlepšie na koniec. Táto pieseň bola dokonalou bodkou za vydareným albumom.

Kapela Craggy Collyde zvolila skvelú minutáž jednotlivých skladieb. V priemere majú všetky okolo troch minút a krásne podčiarkujú pravidlo, že v najlepšom treba prestať. Každá z nich trvá iba tak dlho, aby vám kapela na rovinu predostrela, čo má na srdci a neobťažovala vás zbytočnými omáčkami. Navyše je album Wrapped Up In Ribbons hudobne i zvukovo tak pestrý, že vás aspoň niečím jednoducho musí zaujať. Už teraz sa teším na prvý dlhohrajúci počin z dielne tejto formácie.