Má hard rock Axela Rudiho Pella stále čo povedať svetu? (recenzia)

Nemecký gitarista rozhodne netrpí nedostatkom kreativity. Patrí ku skupine hudobníkov, ktorí svet obšťastňujú novým albumom v dvojročných intervaloch už od začiatku deväťdesiatych rokov. Niekto si možno povie, že menej je viac, na druhú stranu sa aj na slabších albumoch AXELA RUDIHO PELLA nájde vždy pár dobrých piesní. Aká je novinka, dramaticky pomenovaná Sign Of The Time?

Po zvukovej ani hudobnej stránke sa nedočkáme žiadnej väčšej zmeny, ak nerátame absenciu desaťminútových molochov s nekonečnými sólami a pár sociálno-kriticky ladených textov. Nemeckému gitarovému virtuózovi už viac ako dvadsať rokov robí sparing partnera talentovaný americký spevák Johny Gioeli a už na štvrtom albume po sebe mu istí chrbát bubenícka legenda Bobby Rondinelli (ex- Rainbow).

Hudba znie stále majestátne hardrockovo s jemnou metalovou patinou v riffoch. To, že Axelovi v krvi koluje DNA takých velikánov ako Ronnie James Dio, Tony Iommi a Ritchie Blackmore, nepočuje asi iba hluchý. Žánrové rozpätie hudby Axela Rudiho Pella je jasne dané. Po tejto stránke je konzervatívny ako kresťanskí politici, na druhú stranu kapiel kvalitne mydliacich hard rock a lá Rainbow skôr ubúda.

Axel sa navyše naladil na dobrú kozmickú vlnu a tentoraz mu teta Inšpirácia zoslala celkom slušnú nošu dobrých nápadov. Platí klišé, že album sa počúva dobre ako celok a fanúšik hard rocku sa k nemu vracia ako závisláci od čokolády k Milke. Medzi najsilnejšie skladby tentoraz patria dlhšie skladby epického charakteru, v ktorých vynikajú prednosti Gioeliho dramatického hlasu.

Titulná Sign Of The TimesWings Of The Storm v sebe nesú tú správnu melodrámu tak, ako ju máme radi na dlhších piesňach od Dio. Záverečná krasojazda Into The Fire sa nesie na „stargazerovskej“ vlne s monumentálne znejúcim orientálnym riffom a album zakončuje vo veľkom štýle. Zmienku a pochvalu si zaslúži ešte predposledná Living In A Dream, ktorá sa zo začiatku pohupuje v reggae rytmu ako nejaký rastafarián, aby sa v druhej polovici zmenila na intenzívnu hardrockovicu.

Precítená balada As Blind As A Fool Can Be a o niečo svižnejšia Waiting For Your Call sa počúvajú dobre, ale nejako extrémne nenadchnú. Axel už zložil lepšie slaďáky. Jediným väčším prešľapom je singel Gunfire, ktorý zaujme poslucháča snáď len očividnou inšpiráciou piesňou od Rainbow Kill The King.

Na v poradí už osemnástom albume Axel Rudi Pell naďalej ctí tradíciu kapiel ako Rainbow, Dio a Black Sabbath (s Diom). Sign Of The Time patrí k vydarenejším albumom nemeckého gitaristu z poslednej dekády a osloví predovšetkým fanúšikom hard rocku.